torstai 2. kesäkuuta 2011

Terapeuttinen torstai





Tänään olen hoitanut itseäni monella eri tavalla.

Minulla on ollut ongelmia vatsani kanssa muutaman viikon ajan. Ensin närästystä ja siihen päälle viikonlopun tyhjennysharjoitukset. Olen siis ollut pari viikkoa kevyellä, vatsaystävällisellä ruokavaliolla. Onko teillä hyviä linkkivinkkejä tällaiseen ruokavalioon? Tai omia vinkkejä? Tällä hetkellä olen jättänyt kahvin, tumman teen ja ruisleivän pois ja syönyt vähärasvaisesti, pieninä annoksina. Puuroa, luonnonjogurttia smoothiena ja valittuja kasviksia. Vatsa on selvästi tykännyt tästä. Omakin olo on kohentunut!

Aamulla kaivoin esille kaikki bambu-lankani ja virkkailin vapaasti omasta päästä. Minun vapaavirkkaamiseeni kuuluvat raidat. Ihana istuskella pihalla auringossa, hörppiä teetä ja virkata. Tuloksena syntyi kesäkotiin värikäs tiskirätti, joka varmasti piristää myös sadepäivinä. Melkoista terapiaa.

Lähipiirin rouvien kanssa olemme harrastaneet viikonloppuisin kimppapyöräilyä. Tulee lähdettyä uusille reiteille ja samalla juteltua niitä näitä. Terapeuttista sekin. Tänään pyöräilimme Hvitträsk-järven ympäristössä ihanissa maisemissa. Ihastelimme ääneen hevosia, ja varsankin näimme. Suosittelen!

Illalla maistellaan sushia. Uskaltaudun varmaan maistamaan lasin tai pari kuplivaa. Mitäpä sitä muuta tarvitsisi!

Mukavaa loppuviikkoa! Kohta taas viikonloppu!

I´ve had a very therapeutic Thursday. Healthy diet, colourful crocheting work and cycling with my friends. In the evening we´ll eat some sushi with sparkling wine. What else could I need... 
Have a nice weekend!

11 kommenttia:

  1. Ihana terapia-rätti <3 Mä luulen, että tommonen sopis munkin terapia-säännöstöön tässä kohta :) Muutenkin kuulostaa palettisi hyvältä, ihanaa loppuviikkoa (minä olen koko ajan lauantaissa tässä)

    ps. en osaa kevennys-neuvoja antaa, kun en kykene ruisleivästä kokonaan luopumaan :) Mutta vehnäjauhoitta oon tehny mm. pizzaa, hyvä tullee!

    VastaaPoista
  2. Ihania värejä aina sun kuvissa! Voi kun saisinkin kevennettyä ruokavaliotani! Jotenkin taas lähtenyt ihan lapasesta;)

    VastaaPoista
  3. Tosi somat värit tuossa rätissä. Virkkaus onkin hyvää terapiaa. :)

    Jouduin tuossa talvella pahan närästyksen takia tosissani kiinnittää huomiota ruokavalioon ja tein samansuuntaisen linjauksen kuin jo olet tehnyt ja se tosiaan auttoi! Sekä närästykseen että turvotukseen. Suuri apu oli jo hiilihydraattipitoisten ja happamien ruokien poisjättämisellä. Puuroa en ole koskaan oppinut syömään ja se vähän harmittaa. Olisi terveellistä ja suht edullistakin.

    VastaaPoista
  4. Mitä muuta voisi kamomilla suositella kuin lämpimän kupillisen vatsaahoitavaa ja rauhoittavaa kamomillateetä päivittäin hunajan kera.:)

    Ihanat värit rätissä!

    VastaaPoista
  5. Erika: Sun terapiapostaus oli aivan ihana. Siitä sain inspiksen tähän! =)

    Mari: Kohta saa paljon ihania kasviksi ja sitten kevennetään! Salaattia grillauksen oheen ja keittoja sadepäivinä! Kyllä se kannattaa!

    Netta: Minä onneksi tykkään puurosta ja sitä onkin tullut vedettyä. Selvästi tuntuu, miten se rauhoittaa. Toivottavasti sinä olet päässyt närästyksestä kokonaan eroon. Inhottava vaiva!

    VastaaPoista
  6. Kamomilla: No niinpä tietysti, vaikka mieheni nimittääkin kyseistä juomaa kammomillaksi! Täytyy kokeilla! =)

    VastaaPoista
  7. Minäkin olen viimein löytänyt virkkauksen terapeuttisen puolen, nyt kun se siis sujuu jo jotenkuten :)

    Kiva tiskirätti, tuollaisella rätillä pöydän pyyhkiminen ei tunnu niin pakkopullalta ;)

    VastaaPoista
  8. Hassua kun otit puheeksi - mulla ollut nyt toukokuussa tosi pahat närästykset ja yleensä se ei vaivaa olleskaan.

    Jätin itse nyt viljat pääosin pois ja lisäksi yritän puputella vähärasvaisesti ja kasvisvoittoisesti. Vähän auttanut, kun muistaisi vain pitää säännöistä kiinni: Tänään paistoin valkosipulipatonkeja metsäpäivän päätteeksi ja kyllähän niitä paloja meni munkin suusta alas. Huomenna yritys taas takas "ruotuun", eli viljattomaan diettaukseen.

    VastaaPoista
  9. Merja K: Toisilla on varmaan samanlainen suhde neulomiseen, mutta mulle tuo virkkaaminen on se ykkösjuttu!

    Hannis: Mun lempparileipä on ruisleipä ja sen poisjättäminen tuntui karsealta. Ehkäpä voin sitä kohta taas syödä pienissä määrin... Kaura tekee mun vatsalle hyvää, mutta pullamössövehnää vähemmän minäkin.

    VastaaPoista
  10. Hei!
    Ihana blogi ja niin ihania kuvia! Käyn kurkistelemassa :) Mustikka on parasta vatsalle, kokemusta on ja mulla se auttoi.
    Aurinkoista kesää!
    Terkuin Anne

    VastaaPoista
  11. Anonyymi-Anne: Kiitos! Mustikoita olenkin jo syönyt päivittäin. Toivotaan, että saadaan syksyllä hyvä mustikkasato, että saan pakkasen täyteen näitä ihmemarjoja!

    VastaaPoista

Kiva kun kävit blogissani! Kiitos kommentistasi!